روز همبستگی بین المللی با مقاومت شجاعانه مردم کوبانی علیه

اشغال، تجاوز ، سلطه را گرامی داریم !

 

مقاومت درخشان مردم کوبانی در مقابل آدمخواران و تبهکاران دولت اسلامی ، بسیاری از مردم جهان را متوجه شهر کوچک کوبانی کرده است. شهری که بخاطر مقاومت سترگ و جانانه رزمندگان مدافع خلق ، به شهری بین المللی تبدیل شده و بسیاری از مردم مترقی و آزادیخواه جهان خود بخود شهروند کوبانی شده اند. امروز جهان به مقاومت درخشان مردم کوبانی ، به کانتونها و شوراهای مستقل  و مردمی آن ، به زنان و دختران رزمنده و فداکار آن ، به ایستادگی درخشان زنان و مردان کوبانی محاصره شده توسط تبهکاران و آدمکشان داعشی و ارتش ترکیه مینگرند و به این مقاومت درخشان درود میفرستند.    

درهمین رابطه است که  روز شنبه  اول  نوامبر  بعنوان « روز جهانی کوبانی » اعلام شده است. در میان فراخوان دهندگان این روز، میتوان از "نوام چامسکی", "آدولف پیرس آسکویول", "دسموند توتو" "میشل رولان" نام برد. هزاران تن از  نویسندگان, روشنفکران ، برندگان جوایز نوبل, آکادمیسین‌ها, فیلسوفان, تاریخ‌شناسان, روزنامه‌نگاران, نمایندگان سازمان‌های مدنی و ... همراه با انبوهی از تشکلهای چپ و مترقی و هزاران فعال اجتماعی ، فراخوان‌هایی برای پشتیبانی از کوبانی صادر کرده اند.  در پی این فراخوان ، تظاهرات و اکسیونهای گسترده ای در سراسر جهان برای روز شنبه اعلام شده است.

در هندوستان, ایتالیا, آلمان، انگلستان ،سوئد ،فرانسه ، کانادا و بسیاری از کشورها و شهرهای جهان ما شاهد  راهپیمایی و اکسیونهای مختلف خواهیم بود. فراخوان دهندگان امیدوارند که شاهد مشارکت میلیونی مردم در این روز باشند. در چهار روز نخست 130مرکز در جهان فراخوان « بسیج عمومی علیه داعش در حمایت از کوبانی و انسانیت » را امضا کردند.

روز همبستکی با کوبانی  میبایست روز  اعتراض آشکار و قاطع مردم جهان ، علیه  سیاست اشغال ، سلطه و جنکهای نیابتی قدرتهای جهانی و منطقه ای باشد؛ روز اعتراض علیه سیاست مماشات قدرتهای بین المللی با حامیان داعش  که در ائتلاف بین المللی برهبری آمریکا و غرب حضور دارند.   باید مردم جهان اعتراض آشکار خود را به سیاست اشغالگران و سلطه گران بین المللی و منطقه ای  در ایجاد و خلق  و پشتیبانی مالی و لجستیکی از نیروهایی نظیر  داعش و القاعده و طالبان اعلام کنند. این روز باید روز هشدار به قدرتهای امپریالیستی و ارتجاعی ، به سازمانهای بین المللی و روز همبستگی و حمایت از مردم کوبانی باشد. روز همبستگی و حمایت از مردمی که برای حق تعیین سرنوشت خود ، برای دفاع از آزادی وخودحکومتی ، برای دفاع ازحق زندگی ، حق برابر زنان و مردان ، برای همبستگی و همیاری و همزیستی همه انسانها  با باورها و عقاید گوناگونشان علیه داعش و دولت اسلامی و قدرتهای بین المللی و منطقه ای بپا خواسته اند.

سازمان راه کارگر ضمن حمایت از این فراخوان بین المللی ، همه انسانهای شریف و آزادیخواه را فرامیخواند در روز اول نوامبر به همبستگی با مردم کوبانی برخیزند و به فراخوان همبستگی با کوبانی جواب مثبت دهند. باشد که با این همبستگی و همیاری ، به مقاومت مردم کوبانی و ملیتهای ساکن منطقه علیه تبهکاران سازمانیافته در دولت اسلامی و قدرتهای امپریالیستی و ارتجاعی منطقه یاری رسانیم.

 

پیروز باد مقاومت مردم کوبانی در مقابل جنایتکاران داعش و همدستانش

زنده باد همبستگی بین المللی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

 

                                     کمیته مرکزی راه کارگر

                                              30  اکتبر 2014